Yeni Tazminat Yasası Ne Zaman Çıkacak 2012

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

Çalışma Bakanı Faruk Çelik’ten 11 Milyon işçi için kıdem tazminatı ile ilgili beklenen müjdeli haber geldi.

Bakan Çelik’in yaptığı açıklamaya göre; 11 milyon çalışanın şimdilik sadece yüzde 8 oranındaki bölümünün tazminat aldığını ve fon sistemine geçileceğini bildirdi.

Yeni Tazminat yasasının ne zaman çıkacağına dair detaylı haber şu şekilde;

11 milyon işçiye kıdem tazminatı müjdesi geldi.

Çalışma Bakanı Çelik, “Şu an 11 milyon işçinin sadece yüzde 8′i tazminat alabiliyor. Fon sistemine geçeceğiz” dedi.

Çalışma hayatında önemli değişimler yaşayan Türkiye, kıdem tazminatı ile ilgili de yeni bir döneme giriyor.

Çalışma Bakanlığı, uzun süredir üzerinde çalıştığı Kıdem Tazminatı Fonu ile ilgili yasal düzenlemeyi önümüzdeki günlerde sosyal tarafların görüşüne açacak.

Hükümet programında da yer alan fon tasarısı daha sonra da Meclis gündemine gelecek. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, kurulması planlanan Kıdem Tazminatı Fonu’na ilişkin önemli açıklamalar yaptı.

Çelik, “Kıdem tazminatı ile ilgili yasayı çalışıyoruz. İş güvenliği yasasından sonra bu konuyu sosyal taraflarla görüşeceğiz. Kıdem tazminatı ile ilgili bireysel fon hesabını öngörüyoruz. Hükümet programı fonun kurulması yönünde. Mevcut haklara dokunulmayacak. Mevcut haklar aynen kalsın istiyoruz” dedi.

YÜZDE 8 YARARLANIYOR

Türkiye’de kıdem tazminatı uygulamasında ciddi sorunlar yaşandığını kaydeden Çelik, çalışanların yalnızca yüzde 8′inin kıdem tazminatından yararlanabildiğinin altını çiziyor. Buna karşın yüzde 92′inin kıdem tazminatı hakkından yararlanamadığının altını çizen Çelik, “Bu tabloya kim ne diyecek, kim karşı çıkacak. 11 milyon işçi var. Yüzde 8′i 800 bin işçi yapar. Bu 800 bin kişi kıdem tazminatını alacağını varsayıyor. Dolaysıyla işçinin kıdem tazminatı garantisi yok. Devlette çalışıyorsa garantisi var. Onun da sayısı 350 bin kişi” diye konuştu. Bakan Çelik, bunun yerine çalışan herkesin hak ettiği ölçüde yararlanabileceği bir sistem kurmak istediklerini belirtti.

KAZANILMIŞ HAKLAR KORUNACAK

Sabah Gazetesi’nin haberine göre, kazanılmış hakların korunması üzerine bir sistem kuracaklarını aktaran Faruk Çelik, kıdem tazminatı miktarının ise düşebileceğinin altını çizdi. Çelik, şunları söyledi: “Oransal olarak en yüksek bizde. En az işçinin yararlandığı ama kullandığında da en yüksek tazminatı aldığı bir sistem. Bunu yaygınlaştırıp 1 ay bile çalışanın yaralandığı bir sistem kuracağız. Bu iş kavga konusu değil.”

Yapılan bu açıklamaya dayanarak 2012 tazminat yasası ile ilgili görüşlerini düşünceleriniz nelerdir yorum bölümünden söylemek istediklerinizi dile getirebilirsiniz.

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

31 Comments on Yeni Tazminat Yasası Ne Zaman Çıkacak 2012

  1. Kullanıcı Adı Girin... // 22 Haziran 2013 at 22:51 // Cevapla

    şu anda işciler moderin köle özel sektörde calışanlar aclık sınırının yoksulluk sınırının altında maaş alıyor askeri ücretli ne tazminat hakkıyok askeri ücretin üstünde iş buldu zaman kendi istegiyleişten ayrıldıgı zaman eyer 15yılı doldurmamışsa hakları işverende kalıyor neresinde bunun adalet avrupada cocuk parası nekadar soru yom askeri ücretlinin cocuk parası cocugun bezparası bile degil

  2. asgari üçret vatantaşa cok az geliyor bunu iyileştimenizi istiyoruz? bir evkirası asgari üçret kadar istiyorlar bunlarda vij dan diye birşey kalmamış artık türkiyenin yarısıdan cogu aclık sınarlar icinde yaşıyoruz dönün ardınıza bakın biraz artık,,???

  3. yılmaz bızde kapıcılıkyapıyoruz bızım tazmınatımız yok devlet bızede sahıp cıksın

  4. afyonlum_korma_003@hotmail.com // 02 Eylül 2012 at 18:27 // Cevapla

    bence yılık askeri cüret vermeleri lazım devlet tarafıdan verilsin cükü özel sektöre yüvemiyorum bu yüzüden devlet alcayında vericeyinde untumaz

  5. adem tarık // 18 Temmuz 2012 at 15:57 // Cevapla

    fabrikada 4 yıl, yer altı maden ocağında 2 yıl tazminatım kaldı.artık yeni yasa çıksında tazminatımız garanti olsun.işçiler tazminatım gitmesin diye sömürülüyor.

  6. zafer özen // 12 Temmuz 2012 at 13:42 // Cevapla

    bekliyoruz

  7. latif korkmaz // 12 Temmuz 2012 at 13:00 // Cevapla

    bundan önceki haklarımızın verileceğini düşünmek istiyorum gerçekten herkesin ihtiyacı var

  8. Şu ana kadar olan tazminatlar yasa çıktığı takdirde fona devredilecek bu sebeple eğer imkanınız varsa işvereninizle anlaşın mevcut haklarınızı şimdiden isteyin fona devredilmeden.Biz öyle yapıyoruz.Tabi burada işverenin art niyetli olmaması lazım ki karşılıklı anlaşabilesiniz.

  9. didem gün // 10 Temmuz 2012 at 20:05 // Cevapla

    ya inanamıyorum yasayı bekliyorsunuz.yasanın detaylarını iyice dinleyin…ne fonu devlet ıyıce çalışanı köle yapıyor.yıllarca çalışanlar oyle hemen paranızı alamıyorsunuz…yasa çıksında görün iş veren sizi iyice sömürsün…çalışanlar susmayın ya artık…

    • abdulkadir // 11 Temmuz 2012 at 23:02 // Cevapla

      bu zamana kadar hangi siyasi yönetim kaç işsizin haklarını kurtardı düne kadar çogu yerde ssk bile yoktu bunlara dair bir çok haklar kalbin mutmain olsun düzene girecek topraga ekılen gül önce yeşillenir yaprak açar tomurcuk olur ve sora güzel kokular saçar zaman herşeyin ilacı

    • abdulkadir // 11 Temmuz 2012 at 23:05 // Cevapla

      mütebık olalım didem hanım

  10. tüm işçi kardeşlerimin ve tabiki de bizim beklenti ve umutlarımız suya düştü.Meclis tatile girdi.yasanın bir an önce yürürlüğe girmesini bekliyoruz

  11. ümit yakar // 10 Temmuz 2012 at 09:35 // Cevapla

    millet kafayı yemiş bu yasa tamamen devletin döner sermayesine aktarmak istediği bir düzenleme 15 yılsonra vercegi yada 65. den sonra vereceği barayı ben napıyım insan gençken bişeyler yapa biliyo en yakın örnegi zamanında babam işten çıkış yaptıgında biz şu andaki evimizi yapmışdık şimdi babam o parayı alsaydı sizce ne yapabilirdi söylediğim miktarda çok yüklü bir para dyildi belediyeye yetmezsi ama bu millete azbile çıkartın şu at gözlüklerini

  12. ACUN YAVUZEL // 09 Temmuz 2012 at 15:29 // Cevapla

    MECLİS TATILE CIKTI..HANI CIKACAKTI?

  13. sener erensayın // 08 Temmuz 2012 at 16:06 // Cevapla

    nede için derdinden anmyorsnuz isanlar banklara abone etniz çalısyor bankıya yatryor bir evde huzrslu yosuluta baslar elinz vicdanız koyun ongör iş yapın içiler patrona köle etmyin yazık iyi çalısmlar dilerim faruk beyi bir tazmnat alcasnızdye gundem gtrdini patrnar karsıgldi kaptnız

  14. akif parlak // 07 Temmuz 2012 at 22:00 // Cevapla

    fon falan istemiyorum 0/0,4de olsa çalışan hesabına yatsın her ay maaşla bereber benim paramı bende daha iyi hagi fon degerlendirecekmiş en iyi çalışan degerlendirir çıkacaksa böyle cıksın yasa…..

  15. yeter artık çıkacaksa çıksın şu yasa biz işçiler çocuk degiliz ve oyuncak hiç degiliz yasa çıkacak diye işçinin umutlarıyla oynamaya ne hakkınız var eger bu yasa bu yıl içerisinde çıkmaz ise bir daha ak partiye oy vermeyecegim.

  16. nihat göl // 03 Temmuz 2012 at 17:33 // Cevapla

    çıkacaksa çıksın artrık şu yasa iki üç senedir gündem yaratılıyor millet vekillerinin zamları gibi bir gecede çıkarın daha kimsenin çıkıpta net bir tarih bile vermiyor konu işçi olunca her türlü üceret deve oluyor başkaları için çıkmış olsa pire olurdu çokmu zor işçi hakkı vermek iş veren devletten dahamı güçlü ?

  17. feyzullah ucar // 02 Temmuz 2012 at 13:25 // Cevapla

    Işinize yarayan yasayı çıkarıyorsunuz tazminat yasası niçin çıkmıyor iki sene oldu ikinci sınıf insan vazifesi görüyoruz

  18. musa ezberci // 01 Temmuz 2012 at 17:30 // Cevapla

    10 yıl çalıştım hiç tazminat alamadım emekli oldum mahkemeye versem uğraşacak gücüm yok benim gib binlerce insan var onlarında madur olmaması için bu kanunun bir an önce çıkması lazım

  19. uğur özkan // 22 Haziran 2012 at 18:42 // Cevapla

    7 sene agır sanayıde calişıyorum tazminat yasasını bwkliyorum kendim çıksam emekler boşa gidecek

  20. Serdal Güngör // 18 Haziran 2012 at 21:53 // Cevapla

    Tarih tarih tarih kardeşim laf kalabalığı yapmasınlar Çıkaracaklarsa çıkarsınlar hala net bir tarih ve somut bir çalışma yada sonuç güremedik.

  21. sayın bakanım bu duruma çok sevindim ama bir an önce çıksın istiyorum 6 yıllık tazminatım heder olmmasın

    • akıllı olun // 10 Temmuz 2012 at 11:36 // Cevapla

      Tazminatınızı 10 yıl çalışma şartıyla alabileceksiniz şimdilik emekleriniz fonda bekleyecek!

  22. havva dermirdaş // 10 Haziran 2012 at 23:13 // Cevapla

    ben 3 .4 senedir bir iş yerin de çalışıyorum para ihtiyacım var hemen çık sın

  23. bilal gülseren // 27 Mayıs 2012 at 21:28 // Cevapla

    yasa artık bir an önce çıksın 350 yakın arkadaşım bu yasayı bekliyorlar 9 yıldır çalışıyorum tazminatımı alıp gitmek istiyorum

    • ümit yakar // 10 Temmuz 2012 at 09:43 // Cevapla

      güzel söylüyosun ama bir açıdan bakıyosun bu konuya negüzeldirki 9 senedir bir işin var ama sıkıcı ama keyifli bide şu açıdan bak iş veren seni işten çıkarmak istediğinde karşısında ödemek zorunda kalmadığı bir tazminat olmadığında 9 sene bir yerde çalışa bilecekmisin yada hakkını ararken çıkarırsa çıkarsın tazminatımı alır giderim diye bilecekmisin ?

  24. alirıza atasoy // 25 Mayıs 2012 at 15:29 // Cevapla

    sayın bakanım butazminatlar geriye dönükmü yoksa çalıştığımız seneye göre biran önce kavuşturun saygıllarımla

  25. ali durmaz // 24 Mayıs 2012 at 06:14 // Cevapla

    sayın çelik çalışmış haklarımızı ne zaman alacayız
    bir ğönderirmisiniz sevğiler saygılar

  26. mustafa sevinc // 22 Mayıs 2012 at 22:11 // Cevapla

    Yasa bir an once ciksin sabirsizlikla bekliyorum ilk siraya konulsa mecliste gorusulmeye cok iyi olacak cunku tazminatimi almak icin sabirsizlaniyorum. Baska turlu guvenlik sirketinden tazminatimi alamayacagim.

    • yavuz tetik // 10 Temmuz 2012 at 14:10 // Cevapla

      sen geçmişe dönük tazminatının sana ödeneceğini düşünüyorsan avucunu yalarsın,eski haklar da fona devrediliyor.emekli olunca alırsın