Thy Hosteslik Alımı Başvurusu 2013

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

Bu ay tüm gözler 10.su düzenlenen Dubai Air Show’daydı. Dubai Air Show’da 140 uçak sergilendi.11-15 Kasım arasında yapılan fuarda rekor sipariş vardı. Airshow sırasında Airbus, 10 müşteriden liste fiyatı 28 milyar doların üzerinde toplam 163 kesin sipariş aldı. Dünya havacılık devi Boeing, bu yıl 10.su düzenlenen Dubai Air Show’da, körfez bölgesi havayollarından toplam değeri 10 milyar doların üzerinde sipariş aldı.

Dünyanın iki büyük uçak üreticisi Avrupalı Airbus ile Amerikalı Boeing, Arap ülkelerinden 80 milyar dolarlık uçak siparişi aldı. Dubai Emiri Şeyh Muhammed el Maktum, 143 adet uçak siparişinde bulunarak dünya havacılık tarihinde rekor kırdı.

Emirates Havayolları, liste fiyatlarının toplam değeri 34.9 milyar Amerikan Doları olan 120 adet Airbus A350, 11 adet A380 ve 12 adet Boeing 777-300ER kontratı ile sivil havacılık tarihinde bir başka rekor siparişe daha imza attı. Ayrıca Emirates’in toplam A380 siparişi 58′e ulaştı. Boeing firmasıyla yapılan 12 adet kesin sipariş 777-300ER anlaşmasının değeri ise 3.2 milyar Amerikan doları değerinde. Bu yeni sipariş ile Emirates 57 adet Boeing 777 siparişi ile önümüzdeki bir kaç yıl dünyanın en büyük 777 kullanıcısı oluyor.

Yani 10. Dubai fuarına damgasını vuran havayolu şirketi Emirates oldu. Rekor siparişleriyle firmaların yüzünü güldürdü, bizleri ise hayrete düşürdü.

Emirates inanılmaz hızla büyümeğe devam ediyor ve havacılığın hakkını en iyi şekilde veriyor bence… Ülkelerindeki lüksü, şaşayı, abartıyı havacılık sektöründe de kullanıyorlar. Hiçbir masraftan kaçınmadan işin hakkını veriyorlar. Aldıkları ödüllerde bunu kanıtlar nitelikte. Dubai’de düzenlenen havacılık işverenleri ödüllerinin kazananları belli oldu. Gecenin en büyük kazananı, yılın havayolu ödülünü de alan Emirates grubu oldu. Emirates Uçuş Sevisi ödülünü alırken, Yılın Havacılık Eğitimi Akademisini de Emirates Havacılık Koleji kaptı. Gecede Air Arabia da büyük sükse yaptı. Bu şirket en ucuz uçuş ücreti dalında ödül aldı. Ayrıca şirketin CEO’su Adel Ali yılın CEO’su ödülünü aldı.

* * *

Kabin memuru olmak isteyenlere müjde…

Türk Hava Yolları, kabin memuru alımı yapacağını açıkladı. Gerekli şartları ve koşulları ise şu şekilde sıraladı…

İşte THY’nin kabin memuru olabilmek için gerekli şartlar;

Ön Koşullar

1. T.C. uyruklu olmak. 2. En az lise ve dengi okul mezunu olmak. (Yurtdışında eğitim görmüş adaylar için denklik belgesi ibraz etmesi zorunludur.) 3. Orta seviyede yabancı dil (İngilizce) bilmek. 4. Erkek adaylar için, işe kabul tarihi itibariyle askerlik hizmeti en az 1 yıl tecilli olmak. 5. İstanbul ilinde ikamet etmeyi kabul etmek. 6. 01.01.1980 ile 31.12.1986 tarihleri arası doğumlu olmak. 7. Adli sicil kaydı olmamak. (Taksirli trafik suçları hariç)

Sağlık ve Fiziki Koşullar

1. Bayanlar için 1.63-1.80 cm. arası boya sahip olmak. 2. Erkekler için 1.70-1.90 cm. arası boya sahip olmak. 3. Boy ve kilo arasında uygun farklılıkta olmak. (Ölçümler THY veya THY’nin belirleyeceği kurum/kuruluşlarca yapılacaktır.) 4. Sağlık durumu uçuşa müsait olmak. (THY’nin yönlendireceği sağlık kurumlarından sağlık durumunun uygun olduğuna dair rapor almak.) 5. Herhangi bir engeli (Fiziksel ve zihinsel olarak) bulunmamak.

Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol

• Yukarıdaki şartları haiz olan adayların, ilana online olarak (İnternet üzerinden) başvurmaları gerekmektedir. İlana online olarak başvuruda bulunan adaylar, başvurusunu eksiksiz olarak doldurup onayladıktan sonra karşılarına aday numarası ve şifre ekranı gelecektir.

• Internet üzerinden başvuru yapan tüm adaylar alım süreci boyunca katılacakları tüm aşamalara ait bilgi ve sonuçları bu aday numarası ve şifre ile takip edeceklerdir. Bu nedenle söz konusu aday numarası ve şifrenin özenle korunması gerekmektedir.

Başvuru formuna www.thy.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

İlan, yeterli görülen sayıda başvuru alınana kadar yayında kalacağı için elinizi çabuk tutmanızı ve hemen başvuruda bulunmanızı tavsiye ederim.

Her iş başvurusunda olduğu gibi bence artık hostes alımlarında da üniversite şartı konmalı. İş ilanlarına baktığınızda lise mezunu arayan çok az… Hostesliğe 1-1,5 milyara yakın maaş alınan bir iş olarak bakıldığında, yurt dışında Türkiye’yi temsil ettikleri düşünüldüğünde artık bu meslekte de lise mezunu şartının kaldırılması bunun yerine en az 2 yıllık üniversite mezunu şartı konulması gerektiğini düşünüyorum. Bu işin daha ciddiye alınan bir iş haline gelmesi için bunun iyi bir başlangıç olacağını düşünüyorum. Liseden mezun olmuş, üniversiteyi kazanamamış her işte üniversite mezunu istenirken burada böyle bir şart olmadığını görüp gelen birçok boş insan var başvurulara… Geçtiğimiz yıllarda 7 binleri bulan başvurular olmuştu. İş başvurularını değerlendiren profesyoneller seçim yaparken eminim okula dikkat ediyorlardır.

Geçtiğimiz günlerde yaşadığım ilginç bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bindiğim bir taksi şoförü ne gariptir ki bana 7 ay THY’de uçuş hostesliği yaptığını söyledi aslında stewart olduğunu dahi söyleyemedi uçtum dedi durdu. Genç, kaba saba, serseri vari, kabadayı tarzlı biriydi. Çok şaşırdım hosteslik yaptığını söylediğinde hatta inanmadım… Yolumuz uzun olduğu için işin içeriğini öğrenmek istedim. Bir yerden torpil bulmuş ve kendisine Hamdi Topçu’nun ismi verilmiş. Sınavlara girmiş işe alındığı söylenmiş eğitim almış. Tüm bunlardan sonra kendi işinden ayrılmış ve başlamış uçmak için beklemeye… Ancak kendisine psikolojik testten kaldığı söylenmiş… Kim söylediyse bunu tebrik ederim doğru teşhis koymuş. Ancak torpil kuvvetli gelmiş ve bu psikolojik testten kalan beyimiz Hamdi Topçu’yla tekrar görüşüp işe başlamış ve 7 ay uçmuş. Çok çok üzüldüm THY uçaklarında böyle bir kişinin uçuş hostesi olarak görev yapması bence büyük bir ayıp. Hiçbir şekilde THY’ye yakışmayan bir durum. Bir siyasi partide gençlik kolunda olduğunu söyledi bana… Nerde olursa olsun bence şirketin prestiji için kimse torpille işe alınmamalı… Yeni alımlarda da buna çok dikkat edilmesini dilerim.

Kendi kendini rezil etmek ancak böyle durumlar için söylenebilir.

Kaynak gokyuzuhaberci

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

46 Comments on Thy Hosteslik Alımı Başvurusu 2013

  1. MERHABALAR BENDE HOSTES OLMAK ISTIYORUM RUSCAM TURKCEM SUPEDI AZERI VATANDASIYIM 23 YASINDAYIM OZEL SIRKETTE MODEL CALISIYORUM

  2. vildan yenice // 01 Ekim 2012 at 09:29 // Cevapla

    ben hostes olmak istiyorum ama neyapmam lazim sora bilirmiyim buraya yazabilirmisiniz lütfen

  3. merhabalar ben 92 doğumluyum ne zaman 92 liler alınacak hava hostesliğine yardımcı olun ltfn

  4. ben 1991 dogumluyum …hosteslık ıcın bekledım durdum basvurularını .fakat en az 1990 dogumlu sartı aranıyor.bu sene için de tekrar alım olur mu ? alımlarda 1991 dogumlular ıcın olur mu ..

  5. bEN HOSTES OLMAK İSTİYORUM AM OKULUNU OKUMAMA GERKİYORMU? Hiç bir bilgi yok lise 3. sınıfım ve tek hayalim bu bari siz yardımcı olun ilk önce üniversitesini mi yoksa başklarınımı alıyorlar lütfen birinden cevap bekliyorum .(

  6. Türk hava yollarında kabin hostesi olarak çalışmak istiyorum dağa öncede başvuru yapmıştım ama değerlendirmeye alınmadım.. aradığınız niteliklere uygunum diye düşünüyorum.. iyi çalışmalar dilerim

  7. neslihan öztürk // 31 Temmuz 2012 at 09:35 // Cevapla

    bnm en cok hayatta istediğim sey hostes olmak ve ne yapmam gerektiğini bilmiyorum yardımcı olursanız cok sevinirim .

  8. neslihan çelik // 25 Temmuz 2012 at 01:33 // Cevapla

    slm ben acıkliseokuyorum ve son sınavım kaldı ama kabin hostesi olmak istiyorum acık lise okuyanlarda basvurabilirmi

  9. Gözde Göğdagöz // 18 Temmuz 2012 at 12:19 // Cevapla

    Merhaba,

    Ben Gözde.THY de hostes olarak çalışmak istediğimden şuan özel bir şirkette çalışıyorum. İngilizce kursuna gidiyorum. İngilizceyi öğrenmemde ki en önemli öncelik THY dır. İstanbul, Anadolu yakasında ikamet ediyorum. Belirtmek istediğim bir husus var. Aradığınız kriterde ki uygun boy uzunluğuna sahip değilim. Bu hususta sorun yaşanmasını istemediğimden belirtmek istedim. Bunun dışında aradığınız tüm kriterlere uygunum. Sizden cevap bekliyorum THY da görev almak ve işimi en güzel şekliyle yerine getirmek istiyorum. iyi çalışmalar dilerim.

  10. fatma muratoğlu // 11 Temmuz 2012 at 14:11 // Cevapla

    merhabalar rusça anadilim bütün şartlara uygunum..

  11. Basvuru hangi siteden yapiliyor ?

  12. Melek Açıkbaş // 03 Temmuz 2012 at 16:15 // Cevapla

    Merhabalar
    Ben Melek Mersinde yaşıyorum.Mersin Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı son sınıfta devam zorunluğu olmadan 3 ders alıyorum.Şartlarınızı okudum şuan büyük bir Avm otomasyon sisteminde çalışıyorum.Eğer bu yorumları ciddiye alıp değerlendiriyorsanız mail atmanızı isterim.Artık kariyer konusunda bir karar almak istiyorum ve isteyerek zevkle yapabileceğim bir çalışma sistemi olarak en doğrusu beni huzurlu kılabilen hosteslik mesleğini seçiyorum.Bir ümit kapısı olarak bu siteyi yayınladığınız için teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

  13. şengül genç // 25 Haziran 2012 at 17:47 // Cevapla

    t.h.y bende çalışmak istiyorum

  14. ara beni vereno

  15. aysun ben ist avr yakasın,da oturuyorum

  16. zehra elmazi // 06 Haziran 2012 at 20:41 // Cevapla

    selam ben zehra makedonyadan herzaman en buyuk hayalim hostes olmakti lutfen ne yapmam gerek biri bana ogretsin en azindan simdi hayalimi gerceklestirmek istiyorum

  17. arabistan hava yollarına kapalı hostes alınıyormuş ingilizceyi de çok iyi bilmeye gerek yokmuş. nereden başvuruluyor bilen var mı?

  18. YAREN EMİLA // 29 Mayıs 2012 at 13:04 // Cevapla

    SELAMLAR
    T.H.Y ÇOK KÖKLÜ BİR KURULUŞUMUZDUR.BUNUN İÇİN 2012-2013 YILLARI İÇİN YAŞ SINIRLAMASI 01-01-1980 VE 01-01-1990 OLMALIDIR.EN FAZLA 33 YAŞ VE EN AZ 23 YAŞ GÖZ ÖNÜNE ALINMALIDIR VE 46 YAŞINI DOLDURMUŞ OLANLAR MUTLAKA EMEKLİYE AYIRMALIDIR.

  19. AYLİN ÖZCAN // 29 Mayıs 2012 at 12:59 // Cevapla

    İYİ GÜNLER
    T.H.Y ÇOK KÖKLÜ BİR KURULUŞUMUZ BENCE YAŞ SIIRLAMASI 2012-2013 YILLARI İÇİN 01-01-1980 VE 01-01-1990 OLMALIDIR EN FAZLA 33 EN AZ 23 YAŞ SINIRLAMASI OLMALIDIR KESİNLİKLE 45 YAŞINI DOLDURANLAR EMEKLİYE AYRILMALIDIR.

  20. AYLİN ÖZCAN // 29 Mayıs 2012 at 12:54 // Cevapla

    İYİ GÜNLER

  21. Ben hostes olmak istiyorum. Rusca ana dil,Inglizce biliyorum. T.C vatandasiyim.

  22. zara ozturk // 10 Mayıs 2012 at 19:11 // Cevapla

    Ben ozbekistan doğumluyum.İnglizce,Rusca,Ozbekce ve Kazakça dillerini biliyorum 10 yıldırdır turkiyede ikamet ediyorum TC vatandaşıyım eeeeeen buyuk hayalim hostes olmak, hayalimi gerçek etmeme yardımcı olursanız çok memnun olurum .thy.iş başvuru formuna ulaşamıyorum konu hakkında yardımınızı rica edebilirmiym, kısa surede bana donuş yapabilirmisiniz şimdiden teşekur ederim.

  23. Aynur Demir // 07 Mayıs 2012 at 17:47 // Cevapla

    Merhabalar,
    ben Aynur, Almanya´da yasiyorum ve suan turizimisletmecisi olarak meslek ögreniyorum. Fakat hayalim hostes olmak. Bu yas siniri herzamanmi gecerli?

  24. ben ön lisans mezunuyum we hostes olmak istiyorum nasıl başwuru yapabilirim we şartları neler sorumu yanıtlarsanız çok makbule geçecekkkk

  25. arzu akkuş // 06 Mayıs 2012 at 21:26 // Cevapla

    ben hostes olmak çok istiyorum 1993 doğumluyum haner bekliyorum

  26. Elif SEYMEN // 05 Mayıs 2012 at 08:55 // Cevapla

    Merhaba,
    Ben Elif 1992 doğumluyum.Bu sene Uludağ Üniversitesi’nden mezun olacağım.THY’da hostes olmak istiyorum,hosteslik için başvuru formu doldurmak istiyorum bana linki gönderir misiniz lütfen?
    Şu an bu sayfadan giriş yapamıyorum,bana yol gösterirseniz çok sevinirim.

    İyi Çalışmalar.

  27. seda akın // 04 Mayıs 2012 at 08:32 // Cevapla

    merhaba ben 09.07.1986 doğumluyum ve yaş sınırında 86 var seneye kabin memurluğu istediğimde bu sorun karşıma cıkarmı yani son hakkımmı benim bu yaş…….çok istyrm kabin memurlugu boy ve kilomun tutacagına inanıyorum yabancı dilim cok fazla ii degl kursa gidip bu bir yıl içinde gelştrmeyi düşünüyorum

  28. sabina iskandarova // 03 Mayıs 2012 at 18:15 // Cevapla

    mrh.ben sabina.azerbaycan dogumluyum.fakat az kaldı türk vatandaşı olmaya.1979 dogumluyum.orta okul mezunuyum.ruscam ve ingiliscem var.yaş ve orta okul nedeniyle acaba başvuru yapa bilirmiyim?cevaplarsanız sevinirim .önceden teşekkürler.

  29. dogan ataklı // 03 Mayıs 2012 at 10:39 // Cevapla

    , ben de hostes olmak istiyorum alım ne zaman olur acaba bekliyorum..

  30. dogan ataklı // 03 Mayıs 2012 at 10:39 // Cevapla

    ben de hostes olmak istiyorum alım ne zaman olur acaba bekliyorum.

  31. dogan ataklı // 03 Mayıs 2012 at 10:38 // Cevapla

    merhaba , ben de hostes olmak istiyorum alım ne zaman olur acaba bekliyorum..

  32. ayça özöktem // 17 Nisan 2012 at 20:48 // Cevapla

    merhaba , ben de hostes olmak istiyorum alım ne zaman olur acaba bekliyorum..

  33. özge şahin // 14 Nisan 2012 at 22:44 // Cevapla

    basvuru ilanları daha açıklanmadı hıcbır yerde link yada forum bulamazsınız henuz.acıklamaları okumuyorsunuz sanırım

  34. Olga Yılmaz // 28 Mart 2012 at 06:48 // Cevapla

    Ben rus ve türk vatandaşıyım. Thy de hostes olmak çok istiyorum!!! Şu an Rusyada yaşıyorum ama THY beni alırsa Istanbulda yaşamaya hazırım. Rusça ingilizce ve türkçe biliyorum. Üniversity mezunuyum ( economist finans ve kredi ) ama Rusyada okudum ve diploma rusça.

  35. eda erarslan // 22 Mart 2012 at 17:48 // Cevapla

    hostes olmak istiyorum ama başvuru linki yok linki bilen gönderebilir mi acaba?

  36. sevcan meydan // 13 Mart 2012 at 09:55 // Cevapla

    Merhabalar,

    Ben hosteslik için başvuru formu doldurmak istiyorum bana linki gönderir misiniz lütfen?
    Şu an sanırım bu sayfadan giriş yapamıyorum ama bana yol gösterirseniz çok sevinirim

    İyi çalışmalar

  37. dilek arık // 20 Şubat 2012 at 18:40 // Cevapla

    Arkadaşlar ben 29.11.1983 doğuöluğum.ama ingilizcem şuan iyi değil.ama önümüzdeki ay iyi bir kursa başlıcam ve hosteslik sınavını geçebilecek kadar ingilizce öğreniceğimi tahmin ediyorum.Bu süreç için 1 sene mi ayırdım.ancak 1 yıl sonra yaş sorunu ile karşılaşırmıyım.Fikri olan paylaşırsa sevinirim.

  38. Koray KATIRCI // 30 Ocak 2012 at 11:27 // Cevapla

    Merhaba . Ben üniversite öğrencisiyim ama bırakmayı düşünüyorum . Orta dereceli ingilizce biliyorum . host luk , yarı garsonluk tur ve ben garsonluğu çok iyi otel lerde ve mekanlarda yaptım . Yani bu konuda tecrübeliyim ve bu işi yapıcağıma inanıyorum . Sizden haber bekliyorum ..

  39. nazlı cetin // 28 Ocak 2012 at 19:56 // Cevapla

    ben nazlı hostes olmak istıyorum.ingilizcem cok iyi 1. 75 boyundayım 55 kiloyum hostes olmak cok istiyorum ve bu mesleği yapbileceğime inanıyorum ve sizden haber bekliyorum…

  40. Ozlem Uğurlu // 24 Ocak 2012 at 10:48 // Cevapla

    Bu ne demektir üniversite mezunu olmayan ise alınmasın bunu hangi beyin söyleyebilir dışarıda saçma sapan bölümlerden mezun olmuş milyonlarca kisi var kendini bile anlatamayan serseri tipli. siz gelmiş burada ahkam kesiyosunuz insan olmak kendini gelistirmek içten gelen biseydir öle universiteyle diplomayla olacak birsey değil. Bunu simdiye kadar ogrenemediyseniz bundan sonrada ogrenemezsiniz. Evet Lise mezunuyum ve yerimde olmak isteyen milyonlarca universiteli var ancak isin basinda ben varim! Buda sizin gibi beyinlerin başımızda olmadıgından kaynaklaniyor. çok şükür!!!

  41. Emine ÖZKAN // 23 Ocak 2012 at 09:19 // Cevapla

    bende ulaşamıyorm