Evde Hasta Bakanlar Emekli Maaşı 2012

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

Özürlü ve Yaşlı Yakını Emekli Olabilecek mi?
Yeni uygulamanın ayrıntıları nelerdir? Planlamaya göre evde hasta bakanlar nasıl emekli olacak? Evde bakıma muhtaç yaşlı yakını emekli olabilecek mi? Evinde yakınlarına ve özürlü yaşlılara bakan emekli olabilecek mi? Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, özürlü ya da yaşlı olması gibi nedenlerle anne, baba, çocuk, eş gibi yakınlarının evde bakımlarını yapan ve nedenle çalışamayan kişilerle ilgili önemli bir proje için kolları sıvadı. Yen çalışmaya göre evde hasta bakanlara emeklilik projesine göre yaşlı ve özürlü yakınına kendisinden başka bakacak kimsesi olmayan, bu nedenle bir işe giremeyen ve çalışamayan kişilerden evde bakım yardımı alanlar “sosyal güvenlik” kapsamına alınacak. Evde hasta ve özürlü yakının bakımını üstlenen bu kişilerin emekli olabilmesi için bu kişilerin sigorta primleri devlet tarafından yatırılacak. Özürlü ve yaşlılara evde bakanlara emeklilik uygulamasında ilk etapta evde bakım yardımı alan 362 bin kişinin faydalanması amaçlanıyor. Daha sonra proje kapsamında evde hasta bakanların emekli olma şartlarını taşıyan diğer kişilerde bu uygulama kapsamına alınacak.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından çalışmaları başlatılan evde yaşlı ve hasta bakanlara emeklilik tasarısı ile yeni çalışma ile öncelik yakınlarına baktığı için maddi yardım alan ve sigortası olmayan kişilerde olacak. Evde yaşı ve özürlü hasta bakanlara emeklilik yasası Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın son şeklini vermesi ile birlikte Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na sunacak.

Evde Bakım Hizmeti Genişletilerek Hasta Yakınlarına Emeklilik Getirilecek
Uygulama ile amaç 2007 yılında başlayan evde bakım hizmeti uygulaması ile birlikte evde bakım hizmeti yardımı alan özürlü yakınlarının sosyal güvence kapsamına alınması. Evde bakım hizmeti yapan, yaşlı özürlü yakınına bakanlara emeklilik uygulaması kapsamında özürlü, kalıcı hastalığı olan eş, çocuk, anne ve baba gibi yakınlarının bakımını üstlenen ve evde bakım yardımı alan kişilerin sosyal güvenlik sistemine dahil edilmesi yoluyla emekli olmaları sağlanacak. Maddi durumu iyi olmayan ancak yakınlarına baktığı için çalışma fırsatı bulamayan kişilerin sigorta primlerinin devlet tarafından yatırılmasını planlanıyor. Uygulama ilk etapta sayıları 362 bin kişiye varan, evde bakım hizmeti uygulaması ile yaşlı ve özürlü bakıma muhtaç yakınlarına bakan kişilerin aldığı evde bakım aylığı sahiplerini sigorta kapsamına alacak. Daha sonra evde yaşlı ve özürlü bakanlara emeklilik şartlarını taşıyan kişiler için uygulama genişletilecek.

Mevcut uygulamada özürlü veya kalıcı hastalığı olan yaşlı yakınlarına bakan 362 bin kişiye evde bakım hizmeti veriliyor. Bu kişiler hasta bakımı için aylık olarak evde bakım parası adı altında sosyal yardım alıyor. Özürlü yakını olan bir kişinin evde bakım parası yardımından yararlanma şartı olarak ev halkı toplam gelirinin kişi başına düşen kısmının asgari ücretin üçte ikisinin altında olması gerekiyor.

Evde Hasta Bakanlara Emeklilik Uygulaması Ne Zaman Başlayacak
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın son çalışması özürlü ve hasta bakımını üstlenenleri sevindirdi. Peki evde hasta bakanlara emeklilik uygulaması ne zaman başlayacak? Özürlü ve yaşlılar için hazırlanan 2011-2013 yıllarını kapsayan eylem planına göre 9 milyon özürlünün “ağır özürlü” olma şartı aranmaksızın “bakım sigortası” sistemine geçirilmesine yönelik çalışma başlatılmıştı. Mevzuatın tamamlanmasının ardından uygulamanın en geç 2013′te hayata geçirilmesi planlanıyor.

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

30 Comments on Evde Hasta Bakanlar Emekli Maaşı 2012

  1. sayın başbakanımıza çok teşekkürler çekemeyenler utansın allah razı olsun saygılarımla daha neyapacaktı ülkemizi kalkındırıyor

  2. benimde bi yaşlı çok düşkün bi kayın babam var müracat edecektim geliri hesapladılar ve size maaş bağlanmaz dediler yaşlı ise oda yaşlı niçin böyle bi ayrım yapılıyo acaba yeni düzenlemede hesap geliri kaldırılacak mı kaldırılmasını istiyoruz

  3. acaba bu yasa onaylandı mı bilen varmı arkadaşlar

  4. funda karakaş // 12 Şubat 2014 at 20:21 // Cevapla

    çok teşekkür ederim başbakanım

  5. evde yaşlı bakımı yapımı yapan 3. kişilerin de bu maaş ve sigortadan yararlanırmı
    yararlanması için ne bir yöntem uygulanması lazım
    dır.

  6. benim özürlü hastam var ona bakmak zorundayım acaba emekli olma hakkım varmı ve nasıl öğrenebiliriz

  7. Merhabalar,benimde kardesim ozurlu ve annem devamli bakmak zorunda.bizim sorumuz,annemin bu emeklilik ten faydalanmasi icin ne yapamsi gerekiyor?herhangi bir resmi kurulusa muracat etmemiz gerekiyormu?ne yapmamiz gerektigi konusunda yardimci olursaniz memnun oluruz.

  8. leyla töker // 31 Ekim 2012 at 14:53 // Cevapla

    aallah tayipten razı olsun annem diyorki tayip seni cok seviyorum arkan yere gelmesin beni emekli ettin saol var ol allah sana bin versin seni başimızdan eksik etmesin aalaha emanet ol allah acını göstermesin seni cok seviyorum gülsüm töker yoksullara ev vermeni istiyorum kiracı olmak cok zor oğlum allah sana bin versin verdigim dua yeter sana aalah seni çoluguna cocuguna bagışlasın hastaları yaşlıları düşündünya o yeter sana sagol var ol

  9. hayrettin Karataş // 13 Ekim 2012 at 03:10 // Cevapla

    Allah razı olsun devletimizden Sebep olan tüm kişilerden işlahh bir an önce yürürlüyee geçer sabırsızlıklan bekliyoruz tek bakıcıların sıkıntısıı ssk emeklilik problemi bunuda halederlerseler Vallahi buu hükümetin sırtı yere Gelmez Allahın izniylen bizim dualarımızlan işlah

  10. evde bakım hizmeti veren hastabakıcı // 08 Ekim 2012 at 11:54 // Cevapla

    benim sorum bizim gibi evde bakımhizmeti veren hastabakıcılar bu hizmetten faydalana biliyormu

  11. benım sorum su bende anneme bakıyorum kı annem yu80 ozurluydu sıdmı yuzde yuz yatıyor kı felclı yatıyor bu sıgarta ısını nasıl ogrenecez basladımı kı soyle ben babamdan faydalanıyorum sıgortadadan pakı p sıgordadan fayalanacakmıyım nasıl ve nereye bas vurmam gerek bana yardımcı olurmusunuz

  12. Selam. Annemin % 100 raporu Var Ben Bu Yüzden Bakıcı Maaşı Alıyorum Zaten Benim Tek Sorunum . Babamı Kaybettim Geçen Ay ,Babamın Emekli Maaşı Annemin Üzerine Geçti 3 Aylıkları Zaten Kesilecektir Annemin Biliyorumda Benim Sorum Bu Durumda Benim Bakıcı Maaşım Kesilir Mi ?

  13. bunu düşünenlerden ALLAH RAZI OLSUN inşallah biranönce yürürlüğe geçer evde anneme bakabilmek için ssk lı çalıştım işimi bırakmak zorunda kaldım

  14. evde hastaya bakan kişi nereye başvurmalı bu maaş için ?

  15. ALLAH BU KANNU ÇIKARANLARA UZUN ÖMÜR VERSİN,SOSYAL DEVLET OLMA AŞAMASINDAYIZ.İNSANLARIMIZ HASTALARINA VE YAŞLILARINA SEVE SEVE BAKABİLİYOR,ÇÜNKÜ AZ DA OLSA DEVLET DESTEKLEMESİYLE İHTİYAÇLAR GİDERİLİYOR,BENCE GEÇMEŞE DÖNÜK SİGORTA OLMASI GEREKİR,BU SİGORTANIN ÇOK UZUN DÖNEMİ KAPSAMAMASI GEREKİR İNŞALLAH BUNU DÜŞÜNEN HERŞEYİ AYRINTISIYLA AYARLAMIŞTIR,BU BAKICI AYLIKLARI DEVLETİN GETİRMİŞ OLDUGU HİZMET TAM MANASIYLA YENRİNDE BİR HİZMET AMA UYGULAMADABİZİM MEMURLURIMIZ NEDENSE HATA YAPIYORLAR,KADIN YADA ADAM HASTASINI DOKTORA GÖTÜRÜYOR BU ESNADA MEMURLAR EVLERİ KONTUROLE GELİYOR VE ANINDA BAKICI MAAŞI KESİLİYOR BÖYLE OLMAMASI GEREKİR EN AZINDAN BİR KAÇ DEFA GELİN KARDEŞİM BU İNSAN EVDE ÖLSÜNMÜ TABİKİ DOKTORA GİDECEK, KADIN YAŞLI 88 YAŞINDA ANNESİNE BAKIYOR DOKTORLAR RAPORU VERMİŞ ZATEN DOKTORLAR SÖLEMİŞ BU YAŞLI İNSAN ZORDA OLSA YÜRÜSÜN ,YAŞLI KADIN ZOR ZEKAT YÜRÜRKEN PAT DENETLEMECİ MEMURLAR GELİR VE HADİ BAKİM MAAŞ GİTTİ BÖYLE OLMAMASI GEREKİYOR DENETLEYENLER BAŞKA ŞİKİLDE DENETLEMELİ HASTAYA YAŞLI İNSANA SORMALI BU İNSAN NASIL BAKIYOR SANA DEMELİ ONUN MEMNUNİYETİNE BAKILMALI AMA BİZİM MEMURUMUZ HADİ İŞTE BU İNSAN YÜRÜDÜ KES MAAŞI YOK ARKADAŞ BÖYLE OLMAMALI BUNU DEVLETİMİZ BİRDAHA GÖZDEN GEÇİRMELİ,İŞİ YAPACAKSAN PROFOSYONEL YAPACAKSIN….

  16. Nuran Mühürcü // 12 Eylül 2012 at 20:00 // Cevapla

    4 yıldır yaşlı ve hareketsiz anneme bakıyorum ve bakım ücreti alıyorum. Bu yasa yürürlüğe girdikten sonra geriye dönük 4 yılın sigortasından yararlanabilecek miyim acaba? ayrıca ne zaman yürürlüğe girecek?

  17. Kullanıcı Adı Girin... // 05 Eylül 2012 at 00:11 // Cevapla

    anem azemir hastası bakıyorum ev hanımıyım bakım maşına baş vurdum gelir katsayıdan dolayı kabul edilmedi evde okuyan cocum var eşim emekli bir altıyüz maşıvar eşimin maşından anneme ne fayda var evde eşimle huzursuzum madiyatan bütün özürlüler eşit olsun gelir hesaplanmasın tşk

  18. emine aktaş // 09 Ağustos 2012 at 22:54 // Cevapla

    hastaya bakanlara devlet ssk sını nesaman işleme alınacakve yürürlüğe girecek bilgilen dirirseniz teşekkür ederiz

  19. sadullah eren // 17 Haziran 2012 at 22:59 // Cevapla

    sayın yetkili makama
    benim 50 55 yaş arası teyzemin eşi var teyzem öldü bir oğlu var o da bakmıyor. denizlide bağbaşında baharlar bakım evinde kalıyor biz buna evde bakıt mak istiyoz bakım ücreti alınıyormu

  20. merve koçarslan // 26 Mayıs 2012 at 14:11 // Cevapla

    bi uygulamaya geçsinde ondan sonra yalakalık yapın. sonuçta tayyipin söz verip yapmadığı çok sey

  21. ışıl bilgihan // 17 Mayıs 2012 at 09:18 // Cevapla

    sayın başkanım engeli vatandaşlarına vermiş oldunuz haklardan dolayı teşekkürle sizleri başımızdan eksik etmesin rabbim işinizde başarılar

  22. bende 3 yıldan berı 82 yasında yaşlı ozurlu anneme bakıyorum daha once ıstege baglı tarım sıgortasına tabıydım fakan uc yıldan berı anneme baktıgım ıcın odeme yapamıyorum bu nedenle sıgorta borcum bırıktı ve saglık karnemden yararlanamıyorum devlet hastanesınde muanede olamıyorum.bu yasa cıkarsa cok sevnırız madurıyetımız gıderılmıs olur umarız en kısa surede cıkar. umut edıyorum kı degrlı basbakanımız ve aıle sosyal bakanımız bu konuyu goz ardı etmeyecekelrdır akp cok sevıyoruzzzzzzzz

  23. songül köşger // 08 Nisan 2012 at 08:29 // Cevapla

    Ben yaşlı anneme bakıyorum.Benimde hiç bir sigortam olmadığı için,bu biran önce yürürlüğe geçerse çok sevinirim.Başbakanımızdan Allah Razı Olsun ve bir an önce yapmasını çok istiyorum.

  24. gülay tufan // 22 Mart 2012 at 21:58 // Cevapla

    allah razı olsun başbakanımızdan on yılda türkiyeyi başka yerlere taşıdı

    • özgül celep // 18 Mayıs 2012 at 21:26 // Cevapla

      bunu anlamayacak çok nankör insan var kardeşim bukadar başbakan geldi gecti kim ne yaptı kos koça bir HİÇ kimse yapmadı tayip erdoganın yaptıgını

  25. seçil ersöz // 22 Mart 2012 at 10:02 // Cevapla

    Alah razı olsun devletimizden.erdoğana laf söyleyenler utansın.

  26. şenay özbay // 08 Mart 2012 at 22:21 // Cevapla

    ALLAH BU DEVLETE ZEVAL VERMESİN…EVDE HASTA BAKANLAR,HEM MADDEN HEM MANEN BÜYÜK ZORLUK ÇEKİYOR..
    BU KADAR GÜZEL DÜŞÜNÜLMÜŞ BİR UYGULAMA İÇİN MİNNET VE TEŞEKKÜRLERİMİZLE…

  27. düriye köse // 08 Mart 2012 at 14:07 // Cevapla

    ALLAH RAZI OLSUN bu gidişle özürlü ve yaşlıların dua,sıyla inşlh erdoğan koltuktan kalkmayacak.

  28. fadime özkan // 07 Mart 2012 at 21:33 // Cevapla

    çok güzel bir haber zaten evdeyiz evde çocuğumuza bakmak zorundayız geleceğimizi garenti altına almak çok güzel birşey inşallah bir an önce yürürlüğe girer