wordpress analytics
Edisonun İlgilendiği İlgi Duyduğu Alanlar Nelerdir - Songazetehaberleri.Com

Edisonun İlgilendiği İlgi Duyduğu Alanlar Nelerdir

Pazartesi, 23 Aralık 2013, 14:41 | Eğitim Haberleri | 71 Yorum | Read 15547 Times
by admin
Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

Thomas Edison elektrik ve iletişim ile ilgilenmiştir.
Thomas Edison 1847′de Amerikanın Ohio kentinde doğmuştur. Son yüz yılın en büyük bilim adamlarından biridir. Binlerce icadı vardır. Ailesi Edison yedi yaşındayken Michigan’a taşındı. Buradaki ilkokul öğretmeninin okuyamayacak kadar aptal demesiyle okuldan alındı. Edison 12 yaşında para kazanmak için tren yollarında gazete satmaya başladı. Ancak kendisi Port Huron Detroit demir yolunda deney yaparken bir patlama sonucunda çıkardığı yangında vagon şefinin sert tokadı kulağına denk geldi ve Edison’u sağır etti.

1864′de tek tel üzerinde karşılıklı konuşmayı sağlayan telgraf aletini icat etti ve bunun sayesinde bir çok telgraf şebekesi şirketinin mühendisliğini yaptı. Tek tel üzerinde karşılıklı konuşmayı sağlayan telgraf aletini kırk bin dolara sattı ve zenginleşti ve bu daha o zamandan Edisonu ünlü birisi yapmıştı.

Edison 1869′da kendisine laboratuar kurarak fizik, kimya ve elektrikle ilgili deneyler yapmaya başladı. Bu arada borsa kurlarını otomatik olarak kaydeden bir makine icadıyla yılda yaklaşık altı yüz dolarlık gelir sağladı. Daha sonra New Jersey’de kendine ait Menlo Park fabrikasını kurdu. Buluşlarının bir çoğunu burada yaptı. Daha sonra mikrofanı icat ederek Graham Bell’in telefonunu geliştirdi. Bundan sonra çok önemli iki icat daha yaptı biri 1877’de Motograf denen elektrikli yazı makinasını icat etti. Bir yıl sonrada 1878’de Fonograf’ı icat etti. Daha sonra Telefonograf’ı ve Aerograf’ı buldu.

1883′de hayatının en büyük icadını gerçekleştirdi ve Edison etkisi denen olayı gerçekleştirdi yani ısıtılmış bir filamanın moleküler boşlukta elektron yayınlanmasını buldu. 1883′te bulduğu bu olay sıcak katotlu tüplerin temelini oluşturdu. Daha sonra Akkor lambanın üretimini geliştirmeyi başardı, bu da ampulün halk arasında yaygınlaşmasını sağladı. 1891′de kinestopu icat etti.

Edison aynı zamanda şu anda dünyanın en büyük zevklerinden biri olarak gösterilen sinema göstericisini icat etti ve 1895′ten başlayarak sinema göstericisini piyasaya sürdü.

Edison çağımızın en büyük bilim adamlarından biri olmasına rağmen çok alçak gönüllü bir insandı, bir gün bir arkadaşının bu kadar büyük bir mucit olmasının nasıl bir duygu olduğunu sorduğunda Edison, “ben mucit değil kaşifim diyerek elini yukarı kaldırdı mucit olan o diye cevap verdi”. Bu büyük kaşifimiz 1931′de New Jersey’de hayata gözünü yumdu.

Sponsorlu bağlantılar

71 responses to "Edisonun İlgilendiği İlgi Duyduğu Alanlar Nelerdir"

  1. sude atak diyor ki:

    edison amerikalı bir adamdır edisonun özellikleri sabır,sebat,azim,inanç,düş gücü,fikir üretici,farklı olmak
    isteyen statejlere sahip bir insandır

  2. Yağmur Şekerci diyor ki:

    Edison son derece meraklı ve sabırlı biriymiş.Çok azimli olmasına rağmen ampulü 99. denemesinde bulmuştur.Sabır,sebat,azim,inanç,düş gücü,fikir üretici ve farklı biridir.

  3. GENCO ŞENYİĞİT diyor ki:

    edison çok iyi bir bilim insanıymış

  4. ewjde diyor ki:

    1.0001 .denemesinde buldu bi kere. gerizekalı yağmur şekerci (kafası basmıyo herhalde gıt gıt ) hhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  5. 99şl00ş diyor ki:

    akıllıymış

  6. 99ş110ş diyor ki:

    bu edison çok akıllıdır

  7. gdfd ghg diyor ki:

    edison çok akıllı

  8. merve sağlam diyor ki:

    aradığım şey burdaymışşşş.Çoooooooook aranama gerek yokmuş. :)

  9. yyyoookkk diyor ki:

    bnce hiç cevaplayamamışlar çok uzun ban verilen satır 5 sayfa :( :( :(: :(:(: (:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(::(:(:(:(:(:(:((:(:(:(:(:

  10. Yokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk diyor ki:

    Edisonun ilgi duyduqu alanlar Fizik Kimya Metematik

  11. asdfghafaf diyor ki:

    Yokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk doqru soledi

  12. mete diyor ki:

    edısonun ilgilendıgı alanlar nedir?

  13. dijwar arslan diyor ki:

    ilgi duyduğu alanlar nelerdir

  14. isim yok diyor ki:

    ya nolur yardı edin :D ödevimi yapamıyorum :D

  15. zehra yiğit diyor ki:

    nollluuurrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yardım edin nelerkii??

  16. enes bilgiç diyor ki:

    yardım edin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!! ”””’!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ödev bu

  17. yaprak söyler diyor ki:

    hadi yaaaaaaaaaaaaaaaa

  18. gerek yokk diyor ki:

    nasıldı beğeninnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????????????*************************

  19. ilknur yüko diyor ki:

    blionuzmu edison benim amcam

  20. :D diyor ki:

    bn yazmadım özür dilerim ama çok güzel bir bilgi

  21. pınar çilev diyor ki:

    bencede edisonun özelllikleri iyiki bir bilim adam ları var ben de büyüünce bilim adamı olucam

  22. ilayda gök diyor ki:

    Edisom’un ilgilendiği alanlar ‘fizik,kimya,matematik,spor,bilim,sanat’

  23. ezgi coskun diyor ki:

    ilayda çok saol

  24. Haydi Evine Bree diyor ki:

    Çok Saolunn

  25. samet aşık diyor ki:

    walla edison çoooooooooook işime yarıyo hoca sözlü yapıyo bitek ben edisonu anlatıyom hoca1 basıya karneye :D :D :D

  26. çağatay ulusoy diyor ki:

    çocuklar bni beykentte görebilirsiniz… öyleden sonra dizi çekimim oluyo … bu arada aferin herkes edisonu araştırmış

  27. irem çakar diyor ki:

    yalancı inanmayın arkadaşlar çağtay ulusoyun twitir ve facesiyok

  28. merve diyor ki:

    Edison çoook başarılı

  29. merve diyor ki:

    EDİSON çok başarılı

  30. emir diyor ki:

    thomas edisonun facesi yok

  31. melek diyor ki:

    ilayda teşekkürler :)

  32. gizem diyor ki:

    teşekürler cnm sağol

  33. kübüş diyor ki:

    çok tenks ilayda

  34. kübüş diyor ki:

    aynen samet uf yaaaaaa

  35. necan öskan diyor ki:

    ödevimi kolay yapmış oldum

  36. hatice çakır diyor ki:

    bu bilgi sayesinde ödevimi kolaylıkla yaptım:)

  37. esra diyor ki:

    çokkk işine yaradı kardeşimin 3′e gidiyo

  38. isim yok diyor ki:

    ödevimi çok kolay yaptım sayenizde

  39. sudenaz diyor ki:

    zengindir kesin la demi?????çocuklar

  40. gizem sude diyor ki:

    zengine benzemiyo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  41. sude diyor ki:

    cccccccccccccccoooooooooooooooooooooooooooookkk ünlü ya bende olucam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  42. Anonim diyor ki:

    çooooooooooooooooooooook süper

  43. şirin diyor ki:

    edisondan allah razı olsun allah rahmet eğlesin çok işime yaradı ödev konusunda herkese güle güle

  44. nurulha diyor ki:

    çoooooooooooooooooooooooool ünlü biradam ve çok yetenekli

  45. sude diyor ki:

    ödevi hemen yaptım üçlerin işine yarıyo yahu

  46. badecik diyor ki:

    çok teşekkürler İlayda.

  47. melda diyor ki:

    güzel beğendim :)

  48. melda diyor ki:

    güzel beğendim <a

  49. çağdaş diyor ki:

    edison un kişiliğini pek sevmem ama yinede apulü bulduğu için teşekür ederim

  50. selena gomez diyor ki:

    güzel

  51. edison diyor ki:

    çok güzel ampul,elektrik kayıp cihazı vb. bulmuşum . şirin,sude,anonim,nurulha,badecik,meğda,çağtaş ve onları ben öldüm sanmayın

  52. edison diyor ki:

    :) :) :) :) :) :) :) :)

  53. edison diyor ki:

    sğırım askım ♥

  54. Kerem diyor ki:

    Üçlere yarıyor

  55. duygu diyor ki:

    eh işte sığmadı bana saol :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  56. duygu diyor ki:

    sığmmadı iste :/ :( :) :D

  57. eda diyor ki:

    çok beğedim vay be

  58. y7yuy diyor ki:

    gangam star

  59. ceyda çalışan diyor ki:

    harika bunun sayesinde performans ödevim bitti 100 aldım teşekkür ederim kamiller. zaten sınıfın en çalışkanı benim. bu arada çok zenginim

  60. Anonim diyor ki:

    çççoookkk gggüüüzzzeeelll abi ya

  61. bilinmiyor diyor ki:

    edison çok akıllı ve başarılı biridir

  62. sefa diyor ki:

    kısası dahaiyidir

  63. sefa diyor ki:

    süper biri yaaaaaaaaa

  64. 3er diyor ki:

    bendeperformanstan100aldımhaybi

  65. sefa diyor ki:

    başbakan nezaman geliyar

Haber Hakkında Yorum Yapın