Başbakanlık Bursu Ne Zaman Nasıl Kesilir 2011-2012

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

E üniversiteler kazanıldı, üniversitelilerin çoğu başka şehirlere gitti. Para lazım.
Başbakanlık Bursu nedir?
Bir öğrenci için, en güzel burstur T. C Başbakanlık Bursu. Neden? Çünkü, çıkması en kolay burstur. Özellikle sadece anne ve babanızdan birisi çalışıyor ve de okuyan başka kardeş ya da kardeşleriniz varsa. Ve bir güzel yanı da bir yıl boyunca en fazla alttan 2 ders bırakmanız durumunda 4 yıl boyunca bu burs kesilmeden, yaz-kış devam eder. Yani 4 yıl boyunca yılın 12 ayı bu bursu alırsınız. Ve işin garip yanı, üniversiteye yeni başlayan öğrenciler bu bursa başvuruda bi haberdir. Ben de şahsen bu bursu kazanan şanslı öğrencilerden birisiydim ve ne yazık ki; aşırı tembel olduğumdan dolayı bir kaç ay sonra kesilip, krediye dönüşmüştü.

2010 Başbakanlık Bursu nasıl yapılır? Başbakanlık Bursu başvurusu ne zaman yapılır? Başbakanlık Bursu başvurusu tarihleri…
Hepsini tek seferde yanıtlayacağım. Okula başladıktan, 1-2 hafta sonra, okulunuzun ”öğrenci işleri bürosu”na gidip; ”başbakanlık bursu başvuru formu” isteyin. Öğrenci işleri size bu formu verecek, siz de doğru bir şekilde doldurduktan sonra, öğrenci işlerine teslim edeceksiniz. Başbakanlık bursu çıkması durumunda ise, size 1 tl’lik (belki artmış olabilir) sembolik bir senet imzalatılacak. Bunun ardından yanılmıyorsam şubat ayı gibi, toplu bir para alacaksınız. Ve yine yanılmıyorsam alacağınız toplu para 800 tl gibi bir miktar olacak. Ve bundan sonra her ayın 7′sinde, herhangi bir Ziraat Bankası atmsinden düzenli olarak paranızı çekmeye devam edeceksiniz. Başbakanlık Bursu şartları yok. Herkes başvurabiliyor.

Başbakanlık Bursu ne zaman kesilir?
Bir sene boyunca altta 3 dersiniz kaldı mı, direkt kesilir ve krediye döner. Artık başbakanlık bursu aldığınız atm kartı da işe yaramaz, Ziraat Bankası’na gidip, yeni bir atm kartı alıp, kyk kredisini çekmeye devam edebilirsiniz. Sene sonunda 1 ya da 2 dersiniz altta kaldı mı herhangi bir kesilme olmaz, başarılı sayılırsınız ve bursu almaya devam edersiniz.

Başbakanlık Bursu ne kadar derseniz peki, geçen yıl 200 TL idi, bu yıl bilmiyorum. Başbakanlık bursuna 1. sınıfta da, ara sınıflarda da başvurabilirsiniz.

Başbakanlık Bursu ya da diğer burslarla ilgili sorularınız varsa yazın elimden geldiğince yanıtlayayım.

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

55 Comments on Başbakanlık Bursu Ne Zaman Nasıl Kesilir 2011-2012

  1. evlenince basbakanlik bursu kesilip es durumundan dolayi ogrenim bursuna donusur m

  2. BEN 2 SINIFA GECTİM AMA STAJ GÖRDÜGÜM İŞ YERİNDEN BEGENİLDİM BENİ BU YILDAN İŞE ALDILAR ACABA BURSUM KESİLİR Mİ

  3. Merhabalar,

    Ben ağustos ayında mezun oluyorum. Başbakanlık bursum ne zaman kesilir ?

  4. arkadaşlar başbakanlık bursu 2 yıllık okuyan bırısıne ilk sene degilde 2. sınıfta burs cıktı ve ocak ayında toplu alması gerekmıyormu ? ve toplu sekılde odeme yapmadılar, temmuz ayında da kesılmıs mezun oldu ama daha staj vs tammlanmadı dıploma almadı nasıl kesılıyor eylüle kadar almıcak mı ?.. varmı bır bılgısı olan bu konuda ?

  5. Agnoyu etkilemeyen yani kredisiz dersten ka
    linca burs kesilir mi

  6. serap karayel // 27 Haziran 2013 at 20:43 // Cevapla

    benim iki tane alttan dersim war ve daha birinci sinifm sinif ortalamam 2.66 bursum kesilirmi lutfen biliyosaniz cewaplayin…

  7. yazın sigortalı bir işte çalısırsam burs kesilir mi?

  8. son sınıflar bursu en son hangi ayda alıyor?

  9. ben üç dersten kalıp dördüncü derste kesiliyor diye biliyorum bu doğru mu peki.ve okuluna göre değişiyor mu ders sayısı

  10. toplam 3 dersten kaldım.Aldığım burs kesilir mi?Lütfen cevap verir misiniz??

  11. ya bi şey sorcaktım 20 gü okula gitmeyince bursluluk kesilir mi? arkadaşlar lütfen cevaplayın

  12. Hazirlikta sinifta kalirsam basbakanlik bursu kesilir mi?

  13. ya bende 3 ders kalınca kesiliyor diye biliyorum ama bırde diyolarkı not ortalaması 2.30 altında olunca da kesiliyormuş doğrumu şimdiden sağolun

  14. ziya şeker // 19 Mayıs 2013 at 16:34 // Cevapla

    bu sene mezun olacağım 4 yıldır burs alıyorum en son ne zaman alabilirim bursu mu?

  15. Dersimizin kaldığı dönem mi kesilir yoksa seneyi bitirip yaza girerken mi kesilir?

  16. abdukkerim // 27 Nisan 2013 at 22:35 // Cevapla

    ben başka bir üniversiteye gitsem bursum kesilir mi?

  17. bu sene okul bitiyor. burs hazirandan itibaren kesiliyor mu?

  18. BEN 2 YILLIK ÜNİ OKUYORUM BAŞBAKANLIK BURSU ALIYORUM BURSUM HAZİRAN DA MI YOKSA EYLÜL DE Mİ KESİLİYOR..

  19. benim güz döneminden 2 tane ff var buna göre okul uzarmı

  20. merhaba,yaz tatili döneminde çalışmış olduğum kurum tarafından yapılan sigorta girişi bursumun kesilmesine neden olurmu veya tatil aralarında çalıştığım zaman sigorta yapıldığı zaman yine kesilirmi bursum

  21. ben üni. birinci sınıf ögrencisiyim ve ilk dönemde dört dersim altttan kalacak başbakanlık bursum kesilir mi ve kesilirse hemen krediye döner mi bunun bilgisi bana gelir mi bişeyler söyleyin .teşekkürler…

  22. çokbilen sen bişe bilmiyosun burda yanlış bilgi veriyosun insanlara. 3 ders de burs düşmez 4.derste düşer.

  23. BURSLAR DNM SONUNDAMI BLLİ OLUYO SENEE SONUNDAMI

  24. ya bu burs dönem için mi geçirli yoksa yıl sonuna kadar mı… ondan sonramı iptal oluyo,

    • çokbilen // 09 Ocak 2013 at 21:35 // Cevapla

      diyelim 2 yıllık okuyosun ve ilk senen bursun 2,sınıfın sonuna kadar yatar haziran ayından itibaren alamazsın ama ikinci sınıfsan tabi:D

  25. BİZİM HER YARIYIL DÖNEMİMİZ 1 YIL GİBİYMİŞ KABUL EDİLİYOR 1 YIL DERKEN BUNUMU KASTETTİNİZ ACABA

    • çokbilen // 09 Ocak 2013 at 21:36 // Cevapla

      la ne dion kardeşim nasıl bi muabbet o ben 2 tane üni bitirdim öle bi muabbet duymadım ..

  26. Ali Yıldız // 13 Eylül 2012 at 09:39 // Cevapla

    çukurova üniversitesi 4 yıllık bi bölümde okuyorum, açıköğretim işletmeye de başvurmayı düşünüyorum, başbakanlık bursum kesilir mi ?

    • çokbilen // 09 Ocak 2013 at 21:35 // Cevapla

      siz manyaksınız kardeşim öle bişey yok

    • ben 4 yıllık bir üniversitede okuyorum 3. sınıfım ve burs alıyorum. Birde bu yıl açıköğretimden 2 yıllık okumaya başladım. Açıköğretimde 4 dersten kalacak gibiyim. Bursu mu etkiler mi?

  27. ben erciyes üniversitesi sağlık bilimleri enstitüsünde doktora programı öğrencisiyim başbakanlık bursu alıyorum tez dönemindeyim fakat tez projemi henüz veremedim başbakanlık bursumun kesilme ihtimali var mı acaba

  28. hüsnü tombalak // 05 Temmuz 2012 at 13:07 // Cevapla

    bu sene mezun oldum. 4 yıllık. başbakanlık bursu alıyorum. son iki ayda yani temmuz ve ağustostada bursumu alır mıyım diye merak ediyorum. yanıtlarsanız sevinirim. teşekkürler

  29. benim alttan bir tane dersim var ff bahar döneminde ise 2 tane ama birde dd başarısz diye daha var bursum gidiyor mu bilmiorum yardımcı olur musunuz

  30. handan koçak // 22 Haziran 2012 at 15:50 // Cevapla

    merhaba ben üniversite öğrencisiyim burs alıyorum ama bu sene sınava girdim ve kendi şehrimi kazandım diyelim burs ne olur ????

    • çokbilen // 09 Ocak 2013 at 21:32 // Cevapla

      yeni başvuru yapman gerekiyo çünkü aldıgın bursu bulundugun üniversite adıyla alıyosun ..

  31. Halil Bulut // 08 Haziran 2012 at 08:39 // Cevapla

    Genel Akademik Ortalamam 1.92 ve 1 tane FF var. Bursum kesilir mi-

  32. serap yolkar // 06 Haziran 2012 at 19:11 // Cevapla

    yaz tatili için sigortalı bır ıse gırersem basbakanlık bursum kesılırmı ????

  33. ortalamanın altında oldugu zaman 1 zayıf olursa kesiliyor mu yoksa devam ediyor mu burs aynı şekilde…

  34. selam 2 yıllık bölümde okuyorum, bu yıl mezun oluyorum son bursu haziranda mı alacağım

  35. slm ben üniversite 4.sınıf öğrencisyim. hazırlığı atladım 4 yıl okudum hazıranda mezun olucam.hazırlıgı atladgm ıcın 5.sene de yani mezun olduktan 1yıl sonra da kredi alabılecegımızı duydum gecen sene alanlar olmuş..bilgilerinize.. // 04 Mayıs 2012 at 12:34 // Cevapla

    slm ben üniversite 4.sınıf öğrencisyim. hazırlığı atladım 4 yıl okudum hazıran 2012de mezun olucam.hazırlıgı atladgm ıcın 5.sene de yani mezun olduktan 1yıl sonra da kredi alabılecegımızı duydum gecen sene alanlar olmuş..bilgilerinize..

  36. slm biz iki kardeş üniversite okuyoruz benim tıp 3. sınıfta devlet bursu alıyo bende işletme 2. sınıftayım bende devlet bursu alıyorum ama geçen sene 4 tane alttan dersim vardı ve kaldım bursum kesilmişmi kesildiğine dair bir haber bir kağıtta gelmedi.yani iki kardeş üniversite okuduğumuz için bursum kesilmemiş olabilirmi?? lütfen bişey söyleyin teşekkürler…

  37. benm ortalamam 2 nin üstünde ama 3 ff dersim var kesilir mi yani bursum?

    • benim bildiğim 4 ders kesilmemesi gerekli

      • çokbilen // 09 Ocak 2013 at 21:33 // Cevapla

        evet kesiliyo çünkü ortalamanı bi önemi yok önemli olan zayıfının olmaması..