3 Bin Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Personel Aile Danışmanlığı Alımı

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, 2012′de yoksul aileler için 3 bin aile danışmanı görevlendirecek.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü, yardıma muhtaç ailelerin gelirini yükseltmek amacıyla düzenli nakit transferi yapılmasını ve her aileye bir sosyal danışman tahsisi için düğmeye bastı.

Aile hekimleri gibi her aileye özel hizmet verecek danışmanlar üniversitelerin sosyoloji, psikoloji, iletişim, halkla ilişkiler bölümlerinden mezun olan kişiler arasından, ortalama 2 bin TL maaş ile işe alınacak. Bu kapsamda 2012 yılı içinde 3 bin aile sosyal destek uzmanı göreve başlayacak. Pilot il ise Bakan Fatma Şahin’in memleketi Gaziantep.

SÜRELİ YARDIM

Bakanlık yoksul ailelerin tespiti için TÜBİTAK ile işbirliği başlattı. Bu kapsamda çalışmaları yürütülen ve “her ailenin bir sosyal danışmanı” olmasını içeren çalışmada yoksulluğu tespit edilen aileye asgari ücretin yüzde 30’u oranında yardım yapılacak. Bu yardım evdeki her bir kişi için yüzde 10 artırılacak.

Yardımların yapısı ise hak temelli, düzenli, süreli, geçici yardımlar olarak belirlendi. Düzenli bir iş bulan aileye yardım kademeli olarak azaltılacak. Aileler sürekli destek uzmanları tarafından denetlenecek. Danışmanlar, ailenin hem maddi hem manevi gidişatını yakından takip edecek.

Aralıkta teorik, ocakta ise pratik eğitimlerden geçirilecek olan danışmanlar Mart 2012’de göreve başlayacak. Aileyi takip etmek amacıyla her il ve ilçede “Aile Sosyal Destek Merkezleri” açılacak. KPSS puanlarına göre seçilecek olan aile sosyal destek uzmanları için Bakanlık bünyesindeki 1500 uzman görevlendirilecek. SHÇEK’teki memurlar da isteğe bağlı bu kadroya geçirilebilecek.

613 BİN AİLE ‘KRİTİK’ LİSTEDE

Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü’nün saptamalarına göre, yardım alan 3 milyon ailenin 613 bini “yoğun hizmet” ihtiyacı duyuyor.

İlk etapta başlayacak olan aile sosyal destek uzmanlarının da birinci önceliğini bu 613 bin aile oluşturacak. Her gün ilgilenilmeyi gerektiren ailelerin sayısı ise 70-100 arasında hesaplandı.

Kaynak: ESRA YAZDIÇ-Habertürk

Sponsorlu bağlantılar
Sponsorlu bağlantılar

69 Comments on 3 Bin Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Personel Aile Danışmanlığı Alımı

  1. Ne oldu 2 yıldır bekliyoruz yalan mı böyle bi alım yok mu haberi duyurusu olan var mı

  2. YA BU ALIMLAR KONUSUNDA N
    ASIL BAŞVURUYORUZ ACABA..

  3. sosyolog hasan // 10 Eylül 2012 at 13:20 // Cevapla

    arkadaşlar bu alımlar ne zaman başlayacak . kpss tercihleri ile mi ,bilgisi olan ?

  4. Aile sosyolojinin konusudur. Lütfen her meslek grubu kendini aile danışmanlığına yeterli görüp saçmalamasın. Yıllardır sosyal çalışmacılar sosyologların görevini yaptığı halde kimsenin sesi çıkmamıştır. Tam sosyologların istihdamı sağlanacağı sırada herkes sosyolojinin asıl alanına nasıl varis olabiliyor? Zaten hakkettiği mesleği yapan çok az insan var. Aile danışmanlığına alakasız meslekler alınmasın.

    • …tanım:aile toplumun en küçük yapı birimidir.dolayısıyla bu alanda çalışmayı en çok hak edenler toplum bilimciler(sosyologlar)’dir….sosyologlar 4 yıllık eğitim sürecinde 16 kredı psikoloji,8 kredi aile sosyolojisi ve 6 kredi ekonomi sosyolojisi eğitimini aldıktan sonra bitirme tezi olarak da alan çalışması yaparak mezun olurlar..sayın bakanım:ukalalık yapmış gibi olmayayım ama sadece birilerine istihdam oluşturmak adına bu projeyi heba etmeyin uzun vadede ciddi toplumsal sorunlara neden olabilir…eğitim sistemimizde beden eğitimi öğretmeni ing.derslerini vererek,iktisat mezunları tarafından türkçe dersleri verilerek..eğitimimiz geçmiş dönemlerde yeterince çarpıklaştı..bari bu rezaletler başka kurumlara sıçramasın…bir doktora inşaat mühendisliği görevini verirseniz inşa edeceği yapı rüzgara bile dayanmaz..!!!

    • sosyolog ryhn // 12 Ağustos 2012 at 10:56 // Cevapla

      Kesinlikle katılıyorum.Bizler nasıl pdr cilerin işlerini yapamıyorsak iletişimciler,halkla ilişkiler mezunları,psikoloji ve pdrler lütfen kendi işlerini yapsınlar.Eğer bu ülkede sosyologlar istihdam edilmeyecekse bu bölümü kapatın o zaman birde açık öğretim sosyoloji açılıyor.Aile ,kadın,kadına karşı şiddet,yoksulluk vb. gibi konular bizim alanımız,dört yıl boyunca bu konularla ilgili çalışmalar yaptık şu anda bu konularla ilgili hiç uzmanlığı ,eğitimi olmayan kişiler birkaç aylık kurslarla bizim işimizi yapacaklar bu durumu sosyologlar olarak engellemeliyiz.Pdr derneği onların haklarını koruyor ,bizlerin neden aktif bir derneğimiz yok.En önemlisi bu bölüm mezunları neden bölümün hakkını vermiyor çok bilinçsizler.

    • hadi ya siz rehber öğretmen olarak atanırken bu kadar detaylı ve hakkaniyetli düşünmüyodunuz meslek bilinciniz şimdi mi gelişmeye başladı,

  5. zeynep çetin // 25 Temmuz 2012 at 01:33 // Cevapla

    sayın bakanım bende aöf sosyoloji öğrencisiyim şuan, herkes bir ikilem içinde acaba sosyoloji bölüm mezunları aile danişmanlığı yapabilecekmi bu öğrenmek istiyorum bir çok farklı söylem var yardımcı olursanız sevinirim bizde önümüze bakmak istiyoruz artık yardımınızı bekliyorum teşekkürler.

  6. emine spor yönetim // 19 Temmuz 2012 at 14:41 // Cevapla

    saglam yaşam saglam kişilik sporla gelişir eger saglikli bir toplum isteniyorsa bu bölüm tercih edilmelidir!!!

  7. halkla ilişkiler MUSTAFA // 17 Temmuz 2012 at 14:28 // Cevapla

    Sayın bakanım aile danışmanlığı kadrolarında halkla ilişkilerciler alanında uzman kişilerdir ve gerekli bilgi desteğine sahiptirler. Bu konuda halkla ilişkilercilere de kadro verilirse çok faydalı olacaktır

  8. halkla ilişkiler akdeniz // 17 Temmuz 2012 at 14:22 // Cevapla

    biz halkla ilişkilerciler olarak atamalardan yakınıyoruz ve bu tüm iletişimcileri huzursuz eden önemli bir sorun ve bu sorun alandaki tüm kişileri sosyo-psikolojik olarak engellemektedir.Aile danışmanlığı konusunda halkla ilişkilerciler ve iletişimciler gerekli bilgi birikimine sahiptir.SAYIN BAKANIM AİLE DANIŞMANLIĞI hususunda HALKLA İLİŞKİLERCİLERE DE GÖREV VERİRSENİZ YARARLI OLACAKTIR…

  9. melike akbal // 10 Temmuz 2012 at 10:30 // Cevapla

    sosyal hizmetler önlisans atamaları ile ilgili sayın bakan ne düşünüyor acaba?? bu bölümün geleceği ile ilgili lütfen bize bilgi verilsin. inşallah 2012 de atanırız…

  10. Hatice Cengiz // 20 Haziran 2012 at 13:15 // Cevapla

    Arkadaşlar siz sadece kanunda belirtilen branşların alınması gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz ama ben kursa katılmış eğitim fk. mezunu,bölüm 2. si atanamayan öğretmen olarak söyleyebilirim ki eğer bir çocuk gelişimcisi veya hemşire aile danışmanı olabiliyorsa bizler çok daha iyisini yapabiliriz. Kurs boyunca bizim 4 yılda gördüklerimiz anlatıldı, yani farklı hiç bir şey yok. Biz öğretmen adayları aynı zamanda sürekli kendimizi her konuda yetiştiren öğrencileriz de. Zaten velilere bunu uyguluyoruz. ama danışmanlıkta daha bireysel olacak o kadar. bizim önce alınacağımızın söylenmesi sonra da bu hakkın elimizden alınması malesef Türkiye için bir kayıptır!

  11. metin yüksel arslan // 11 Haziran 2012 at 17:57 // Cevapla

    “torpil ve adam kayırma” olmayacağını sayın bakanımız açıklamıştı. ama gene de senin fikirlerine katılıyorum. işsizlikten bunaldım artık. umarım siyasi torpil olmaz ! çünkü beni tanıyan hiç bir siyasetçi yok !!!

  12. metin yüksel arslan // 11 Haziran 2012 at 17:48 // Cevapla

    sayın bakanım; aile danışmanlığı veya diğer kadrolarınıza “yardımcı personel” olarak engelli (genel özürlü) personel alınabilme olasılığı var mı ? Eğer olursa sadece sizin sayenizde olabileceğini düşünüyoruz. Umudumuz sizsiniz, amacımız insanca yaşayabileceğiz bir işimizin olması ve devletimize katkı sağlayabilmemiz. Sizin dışınızda böyle bir işe kavuşmamız imkansız görünüyor.Saygılarımla bilgilerinize sunarım.

  13. halkla ilişkiler ziya // 01 Haziran 2012 at 23:34 // Cevapla

    Sevgili arkadaslar halkla ilişkilerciyim ve aile danışmanlığı konusunda bizlerin hem yasal hem de gerekli bir alan olduğunu düşünüyorum.Bazı farklı alan mezunu arkadaslar var ki aile danışmanlığının sadece belirli alanlarla sınırlı olduğunu ortaya koyuyor. Halkla ilişkilerci kitle iletişimini olduğu kadar, bireysel iletişim konusunda da gerekli bilgiyi sağlamaya hazırdır. Herşeyin gereğince olacağı inancıyla.

  14. Daha sahaya inmemiş, bir projede bulunmamış ve çevresndek sosyla problemleri çözmek için çabada bulunmamş biri hangi bölmden mezun olursa olsun aile danışmanlığı yapmamalıdır. Çünkü kendi çevresinin problemlerini sorunlarını göremeyenler, bunun çözümü için bilimsel ya da amatör de olsa bir çaba da bulunmayanlar başkasının sorununa çözüm olacak kapasiteye gelmemişlerdir kanısıdayım. Mülakatların adil olması için kpps puanı ve başvuru referansı dikkate alınmalıdır. Ben bir sosyolog olarak halkla ilişkiler bölümünü ve sosyolojiyi bu meslek dalı için yeterli buluyorum.

  15. sağlık işletmeciliği deniz // 28 Mayıs 2012 at 07:04 // Cevapla

    sadece lisans mezunlarımı bu sertifikayı alabiliyor önlisans mezunu alabilecekmi bilginiz varmı

  16. ilhan ilhan // 17 Mayıs 2012 at 19:55 // Cevapla

    alımlar ne zaman arkadaslar ? nerden takıp edecegız? 2012 kpss ile mi alınır acaba merak edyoruz?

  17. Seda Sönmez // 15 Mayıs 2012 at 14:22 // Cevapla

    Arkadaslar Gazikent Üniversitesinde ben aile danışmanlığı eğitimi alıyorum.Cokta memnunum. İsterseniz iletişime geçebilirsiniz. 0212 275 19 29

  18. buse sevimli // 14 Mayıs 2012 at 12:53 // Cevapla

    ALLAH AŞKINA BU ALIMLAR NE ZAMAN OLACAK YA 2012 BİTECEK NERDEYSEE….BİR UMUT YOK ÇÜNKÜ TORPİL DEVREYE GİRECEK BELLİKİ AMA YİNEDE MEZUN SAYISI AZALACAK DİYE SEVİNMEK İSTİYORUM

  19. halkla ilişkiler mezunu arkadaşlar!!! bu bölüme faydalı eleman olacağınız inancındayım fakat bir sosyoloğun, bir sosyal hizmet uzmanının, bir psikoloğun iş tanımlarını okursanız bu atamada yer almaları babalarının hayrına verilen bahşiş değil…bu işin uzmanı oldukları için verilen bir haktır…en doğru kişiler oldukları için verilen bir haktır. herkesin yolu açık olsun… umarım adil bir seçim yapılmıştır, hakeden kazansın… bu mesleği sadece para kazanmak için değil, muhtaç insanların hayatlarına ışık tutabilecek insanların tecih edilmesi gerekli bence :))

  20. İbrahim AYDEMİR // 02 Mayıs 2012 at 13:31 // Cevapla

    Maliye Mezunuyum.Alımların adil olmasını istiyorum.İş ve meslek Danışmanlığı sınavı gibi para için sınav açılmasın.Sınavı kazananlara bu konu hakkında bilgi verilmesi amacıyla belirli dönem kurs verilsin. SAYGILARIMLA

  21. nurdan tatar // 22 Nisan 2012 at 09:54 // Cevapla

    bakanım ben sosyal hizmetler önlisansmezunuyum sosyoloji pisikoloji sosyal hizmetler halkla hizmetler bölümleri hakkediyo bu vazifeyi lütfen alımların adil ölcülerde ve ilgili bölümlerde yapılmasını rica ediyoruz

  22. halkla ilişkiler ziya // 19 Nisan 2012 at 13:02 // Cevapla

    sayın bakanım aile danışamanlığı kadrolarının asıl halkla ilişkilercilere verilmesi gerektiğini düşünüyorum.. sayın Bakanım bu konuda yardımcı olabilirseniz…

  23. halkla ilişkiler yasin // 19 Nisan 2012 at 13:00 // Cevapla

    ben halkla ilişkilerci olarak aile danışmanlığının bizlere verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

  24. gerçekten bir alım olacak mı ya he ütopyalarda mı kalıcaz

  25. gerçekten bir alım olacak mı ya he ütopyalarda mı kalıcaz

  26. sayın bakanım sosyolog alımları ne zaman olacak ?

  27. Bu ne yaa! Adam akıllı bir açıklama yapın ne zaman olacak bu alım

  28. yapı öğretmeni uğur // 28 Mart 2012 at 14:42 // Cevapla

    siz sadece halkla ilişkilerciler alınsınız diyorsunuz da buna atanamayan her öğretmen başvurabilecek Fatma ŞAHİN daha önce bu açıklamayı yapmıştı siz neyi tartışıyorsunuz ki boş yere , umarım bir an önce gerçekleşir bu 3000 alım

  29. ayten öztürk // 26 Mart 2012 at 04:12 // Cevapla

    Ben çözümü buldum çocuklar her üniversiteyi bitireni alsınlar yoksa hak geçer benim çocugum için herkes için boşunamı ugraştınız dersler kitaplar üniversite mezunu her şeyi bilir çalışırda İNŞALLAH her bölümden alınır.BEKLİYORUZ.

  30. ne zaman ne zaman ne zaman bekle bekle bekle.

  31. derya deniz // 23 Mart 2012 at 20:18 // Cevapla

    2009 sosyoloji mezunuyum.hala bi işm yok.alımla ilgili aylardır hbr yapılıyor fakat resmi bi dayanaktan yoksun söylemler.açıkcası cnn de bakanın açıklaması beni ümitlendirmişti sonuçta en yetkili ağızdan duyduk alımları.ama benm umudum tükenmekte aylardır takip etmekten fenalık geldi sınava da çalışmak içimden gelmiyor.sanırım başka baharlara kalacak alımlar.herkes umutlandığı ile kalack üzgünüm gidişhat bu yönde.bi de çok basit tatışmalara giriliyor, yok iletişimci anlar yok halkla ilişkiler tam uzmanlık alanı yok 4001 olmalı bu nedir arkadaşım ya.daha fazla birşey söylemek istemiyorum……

  32. ferdisahin // 22 Mart 2012 at 13:13 // Cevapla

    birde sitedeki alım sayfasını kapatmışlar bakamıyoruz da…

  33. ferdisahin // 22 Mart 2012 at 13:12 // Cevapla

    bu başvuruda kaydet tıkladım ama başvuru kabul edildi mi edilmedi mi bilmiyorum açıklamada yok ne yapmam gerek şimdi, yardım edermisiniz

  34. sosyal bılımler // 21 Mart 2012 at 13:08 // Cevapla

    bu konuyla ilgili bakanlık bi açıklama yapmalıııııııııııııııııııııı……

  35. gazel akın // 20 Mart 2012 at 18:05 // Cevapla

    bu alımlar ne zaman olacak bizimle kukla gibi oynuyorlar.mart bitecek daha bir açıklama yok.bilgisi olan lütfen açıklama yapsın.daha ne zamana kadar bekleyeceğiz.:((

  36. sayın bakanım fen edebiyatçilar ölsün mü?
    bizi de sevindirseniz olmaz mı?
    en azından 4001 olsun

  37. bunların alacagı yok kardeşler insanı ancak kandırırlar ya almayacaklarlarsa bırakta millet ders çalışsınlar

  38. matematikçi // 19 Mart 2012 at 14:05 // Cevapla

    neden 4001 olmasın ki.

    • ayse sosyo.. // 24 Mart 2012 at 21:00 // Cevapla

      zaten psikoloji sosyolji iletişim dısında kadro kalınca diğer bölümlerden de alım olabilcek bir.. ikincisi de burada sosyolog ve psikologlar dururken alaksız bölümlerin mezunları lütfen yorum yapmasınlar komık oluyor

  39. çocuk gelişimci // 19 Mart 2012 at 11:24 // Cevapla

    bunca zamandır eski ismiyle sosyal hizmetler çocuk esirgeme kururmlarında görev yapmış üniverste çocuk gelişimi ve eğitimi mezunlarını nasıl unutursunuz sayın bakanım.biz bu alanda yeni değiliz eskiden de vardık.Bir ailenin danışmanlığını yapabilmeniz için temel taşı olan çocuk konusunda gerekli eğitime sahip olmalısınız.Ve bu eğitimi aileye aktarma yetisini barındırmalısınız.Biz hacettepe çocuk gelişimi ve eğitimi mezunları bu yetilerin hepsine sahip bir donanımla yetiştik ve aile ve sosyal politikalar bakanlığında çalışabilmekteyiz.Değerlendilmesi dileğiyle.

  40. sosyolog mamo // 19 Mart 2012 at 09:47 // Cevapla

    ağustos dediniz ekım yok aralık olmadı ocak bıtti mart bitecek bir haber yok 2012 sınavı gelecekkkkkkkkkkkk

  41. sosyolog mamo // 19 Mart 2012 at 09:43 // Cevapla

    palavra -avutma -bekletme-umut verme vs,……………..

  42. iletişimciler // 19 Mart 2012 at 00:19 // Cevapla

    sayın bakanım aile danışmanlığı kadrolarına iletişimcilerde atanmalıdır; aile danışmanlığı kadrolarında iletişimcilerde gerekli bilgiyle çalışabileceklerdir…gereği sizlerin

  43. halkla ilişkiler // 14 Mart 2012 at 21:24 // Cevapla

    ben halkla ilişkiler ve tanıtım lisans okuyorum atamalar ne zaman başlayacak ve biz aile danışmalığı konusunda yeterli bilgiyi alıyoruz.Bu kadrolarda halkla ilişkiler mezunları görevlendirilirse iyi olacaktır…

  44. Tülay Yılmaz // 14 Mart 2012 at 10:37 // Cevapla

    Ben önlisans sosyal bilimler mezunuyum. Sosyal Bilimciler de alınacak mı? toplum için faydalı olunacağına inanıyorum. bu konuda bilgi vermenizi rica ediyorum.

  45. züleyha çakır // 12 Mart 2012 at 17:58 // Cevapla

    atamalar hakkında bilgi almak istiyorum.nereye baksam net bilgi yok .bilgi sahibi olan lütfen yardımcı olabilirmi?

  46. Nekadar bencilsiniz yaa:s nyse istdqnz kadar knusun sosyoloji,psikoloji mezunlarida alinck..

  47. halkla ilişkiler nurdan // 09 Mart 2012 at 21:14 // Cevapla

    ben halkla ilişkiler lisans okuyorum aile danısmanlığı kadrolarında bizlere de kadro verilsin… bu işin asıl uzmanları halkla ilişkiler lisans mezunlaırdır…

  48. halkla ilişkiler ezgi // 01 Mart 2012 at 17:19 // Cevapla

    aile danışmanlığı kadroları iletişim fakültesi mezunlarına verilmelidir ve türkiyedeki aile sorunları kökten bir çözüme kavuşmalıdır….

  49. halkla ilişkiler ali // 01 Mart 2012 at 17:17 // Cevapla

    aile danışmanlığı konusunda yeterli bilgiye ve gerekli sorun çözme yeteneğine iletişim fakültesi halkla ilişkiler bölümü lisans mezunları sahiptir. Aile Danısmanlığı konusunda uzman kişilerdir asıl kadrolar bu alana verilmelidir…

  50. halkla ilişkiler yunus // 21 Şubat 2012 at 12:24 // Cevapla

    aile danışmanlığının tam olarak donanımlı uzmanları Halkla ilşkiler lisans mezunlarıdır…

  51. halkla ilişkiler ebru // 21 Şubat 2012 at 12:23 // Cevapla

    sayın aile ve sosyal politikalar bakanımız aile danışmanlığı konusunda uzmanlar halkla ilişkiler lisans mezunlarıdır. Bu uygulamalarda gerekli bilgi ve yeteneğe sahip olan ”Halkla ilişkiler lisans mezunları aile danışmanlığı kadrosunda görev alırsa uygulamalar daha basarılı sonuç verecektir…

  52. halkla ilişkiler ahmet // 21 Şubat 2012 at 12:18 // Cevapla

    Aile danışmanlığı çok güzel bir proje ve şimdiye kadar uygulanması gecikmiştir. ancak aile danısmanlığı halkla ilişkiler lisans mezunlarının bu uygulamayı yapması çok daha doğru olacaktır….

  53. çok güzel bir çalışma olacaktır.ben sosyoloji okuyorum ama mayısta mezun olacağım alımlar martta yazıyor.acaba temmuz 2012 kpss inden de bu sayıda bir alım yapılacak mıdır?

  54. halkla ilişkiler ziya // 22 Ocak 2012 at 00:23 // Cevapla

    aile ve meslek danışmalığı konusunda halkla ilişkiler uzman eğitilmiş bireyleri topluma kazandırmaktadır. bu sebeple ailenin işlevlerini bilmekte ve bunun sorunlarında çözüm gücüne sahiptirler.

  55. halkla ilişkiler yasin // 22 Ocak 2012 at 00:20 // Cevapla

    halkla ilişkilerciler aile ve meslek danısmanlığı konusunda uzman kişilerdir ve aileye ait sorunlarda çözüm yollarını en iyi biçimde üretecektirler… gereği siz sayın vekillerimize…

  56. halkla ilişkiler ziya // 22 Ocak 2012 at 00:16 // Cevapla

    aile ve aile sorunlarına çözüm arama konusunda halkla ilişkilerin gerekli olduğunu ve yeterli donanımla bu konulara eğildikleri ortadadır. Halkla ilişkilerciler sorun çözmede kaynak üreten ve destek sağlayan yapıya sahiptirler.

  57. şahin karataş // 05 Ocak 2012 at 19:22 // Cevapla

    Başvuruların tarihi belli değil şartlar nelerdir.

  58. barış kahraman // 04 Ocak 2012 at 14:13 // Cevapla

    kurumlar arası geçiş hakkı var mı

  59. Bakanlıktan bir açıklama bekliyoruz,başvuruların ne zaman olacağına dair yetkililerin ve medyanında bu konunun üzerinde durması gerektiğini düşünüyoruz..

  60. sosyolog ayse // 17 Aralık 2011 at 16:45 // Cevapla

    bugun 17 aralık artık ne guvenımız kaldı ne de inancımız neden emekler sömurulmeye mahkum bırakılıyor

  61. aralık ayının 12 si bugün. neden hala netlik yok??

  62. her gün bakıyorum ama nafile başvuru ne zaman nasıl olacak belli değil herzaman herşeyi son dakikaya getirmeseler olmaz

  63. FELSEFECİ NURCAN // 17 Kasım 2011 at 13:04 // Cevapla

    aralıkta teorik eğitim var diyorsunuz da başvurular ne zaman şartları ne